Eerste ervaring Ghana

31 januari 2017 - Accra, Ghana

Ha luitjes, mijn eerste dag in Ghana zit er bijna op. maar eerst wil ik iedereen bedanken. Zaterdag een geweldig afscheidsfeest gehad wat lekker druk was, veel gelachen gedanst en gedronken uiteraard. Top outfits gezien ook. Heel erg bedankt iedereen voor de go pro die ze mij gegeven hebben! Hier ga ik mooie filmpjes mee maken.

Daarnaast ben ik verrast over de steun en donaties die ik van iedereen krijg, echt heel gaaf! van v.v. oliveo heb ik complete tenues voor 2 teams gehad en voor 1 team trainingspakken. Hierdoor heb ik van de donaties alvast 2 goede voetballen en pomp gekocht om mee te geven.

ik wil daarnaast mijn ouders ook bedanken voor het helpen met organiseren voor het feest en voorbereiden om naar Ghana te gaan. En natuurlijk ook mijn lieve vriendin (die ik zaterdag was vergeten in mijn speech, geen punten mee verdiend) die mij steunt om te gaan en mij ook met alles geholpen heeft.

maandag afscheid genomen van iedereen en een goede vlucht gehad. zo'n vlucht met ghanezen is al anders dan met Nederlanders. iedereen praat met elkaar en zo ik ook met 2 ghanezen die mij alvast waarschuwden voor de whisky in Hohoe (spreek je schijnbaar uit als Hohoi). na het landen wel 2 uur moeten wachten voordat we buiten stonden maar daar werden we gelijk opgevangen door Victoria en naar haar huis gebracht. Buiten was het al lekker zweten maar binnen was het echt niet te doen. gelukkig kregen we wat koud water en een broodje pindakaas, wat hier dus ook verkocht wordt. Daarna zijn we naar bed gegaan. slapen was echt geen succes. het bed begon normaal maar na een paar uur was het meer een waterbed waar ik in lag te knokken met mijn klamboe. helaas verloren en om 6 uur maar eruit gegaan omdat het leventje hier dan al begint omdat het dan licht is.
Vandaag Accra in gegaan voor een simkaart en heeft ze de markt en het strand laten zien. ik weet echt niet hoe ik dit allemaal moet beschrijven. Massa is wel het eerste woord dan te binnen schiet. niet normaal veel mensen, geen straat is rustig. En omdat je hier niet zomaar foto's mag nemen waar vreemden op staan... ik heb maar een paar foto's stiekem kunnen maken met mijn telefoon. maar de markt is een soort van uitverkoop van de action in het kwadraat. en er komt geen einde aan. nog nooit zo veel mensen gezien en vuil op de grond. Je kan er ook geen vuilnisbak vinden.

we reden rond met trotros, kleine bussen die vol worden gepropt met mensen, je geeft met je vingers een baald gebied aan waar je heen gaat en als dat busje daar ook heen gaat stopt het langs de weg, maakt niet uit waar je bent. uiteindelijk nog een duik kunnen nemen in de zee dat vol ligt met plastic.
Morgen wordt ik opgehaald door een ghanees en ga ik naar mijn gastgezin in Wli. Ik weet nog steeds niet wat ik van Accra moet vinden. ik ben blij dat ik het ervaren maar maar ook heel blij dat ik hier niet hoef te blijven en morgen weg kan.
Ik zal jullie binnenkort een updaten geven over Wli en foto's toevoegen

1. Clarien:
    31 januari 2017
    Lieve Wouter,
    Het is fijn om te weten dat je goed bent aangekomen.
    Ook gezellig gehad met de andere vrijwilligers?
    Het lijkt dus niet moeilijk te zijn contact te maken met de Ghanezen.
    Leuk!
    Het is te hopen dat je bed voor straks weer opgedroogd is. En dat je dan wel wat beter kunt slapen.
    Spannend om morgen door te reizen en je gastgezin te ontmoeten.
    We horen daar ook graag weer van.
    :-) Clarien
  2. Bart:
    31 januari 2017
    Leuk iets te lezen over je avonturen !
  3. Simon:
    1 februari 2017
    Mooi om te lezen Woeters en fijn dat je zo lekker eerlijk bent :)
  4. Solke:
    3 februari 2017
    Hoi Wouter,

Weer in de lucht hier. Wat een initiatief joh. Hetleven zal een half jaar anders zijn. Ik zal jou ook een kleine donatie sturen.

Voetballen is natuurlijk een prima lichaams beweging voor iedereen. Daar kun je ook over meepraten.

Groet vanuit Papua en hou je taai. Het zal ongetwijfelt wennen zijn. Maar ik ken je een beetje en dus lukt alles met vallen en opstaan.

Vriendelijke groet

Solke